Årsberetning for 2015

Styrets årsberetning for 2015.

Askim Håndverkerforening har pr 31.12.2015 34 medlemmer. Det er 2 æresmedlemmer / 24 yrkesaktive / 8 passive

Medlemsmøter:                                                                                                                           19.2.2015     Årsmøte. (14)

19.3.2015     Besøk av Glasmester Per Henning Graff. (9)

16.4.2015     Bedriftsbesøk på GLAVA. (11)

18.6.2015     Sommerfest hos Tore D Carlsen, hvor også Mysen Håndverk- og Næringsforening var invitert. Vi fikk omvisning/presentasjon av bedriften Utemiljøgruppen og deretter hyggelig samvær og deilig Tapas. (11 fra Mysen og 8 fra Askim)

17.9.2015     Bedriftsbesøk på Askim Frukt – og Bærpresseri. Omvisning, smaksprøver og mulighet for å handle lokale varer.

15.10.2015    Medlemsmøte med opptak av 4 nye medlemmer. (10+4 nye). Katrine Rustad – Blomsterdekoratørfaget / Per Henning Graff – Glassfaget / Øystein Rustad – Ventilasjon – og blikkenslagerfaget / Sveinung Svinningsen – Anleggsgartnerfaget. Alle 4 besto prøven og ønskes velkommen i foreningen.

20.10.2015    Håndverkerforeningen fikk invitasjon til Høstmøte i Mysen Håndverk- og industriforening. Tema: Hvem er håndverkere i Norge i fremtiden?

8.11.2015   Fag og Svennebrevutdeling i Askim Kulturhus. 292 besøkende hvorav 92 var brev mottakere – 3 fikk overrekt Mesterbrev. Askim Håndverkerforenings Lærlingepris gikk til Marius Arnesen  i anleggsgartnerfaget.

10.12.2015    Julebord for medlemmer m. følge på Smaalenenes Hotell. (12)

21.1.2015      Medlemsmøte på Gilje. Tilbakeblikk på 2015, Ideer til det nye året, Løst og fast (15)

Styremøte er avholdt følgende datoer:

14.1.2015. – 9.3.2015 – 20.4.2015 – 1.6.2015 – 21.9.1.2015 – 8.1.2016

I 2015 tok Askim Håndverkerforening steget inn i den elektroniske verden, med både hjemmeside, Facebook og eget domene navn. Et viktig skritt for å kommunisere med unge håndverkere. Vi har nå 4 administrator på Facebook, så da er det vel håp om vi kan få en aktiv side med nyttig informasjon til alle som er gla i yrkesfag.

Til 17. mai fikk vi ny banner og vi delte ut 2000 visittkort med konkurranse, for å få dem inn på Facebook og få LIKES. En vellykket dag med godt fremmøte, og vi fikk LIKES

Vi har pr. i dag 74 LIKES, og bilde fra årets første medlemsmøte har nådd 1318 personer.

Når det gjelder nye medlemmer, så har vi fortsatt en jobb å gjøre. Målet mitt for 2015 var 10 og vi klarte 4. Har allerede 2 som skal kontaktes i 2016. Tar gjerne imot tips fra dere. Vi må bli flinkere til å selge Askim Håndverkerforening.

I august fikk Svein Hellerud avløsning som kasserer. Birgitte Burkal påtok seg jobben og kan disponere kontoen i Askim Sparebank, og har ført årsregnskapet.

Styret takker for godt fremmøte på våre møter, og takk for konstruktive tilbakemeldinger vedrørende årets arrangementer.

Hvem eradmin

Du må oppdatere din biografiRediger din profil